Gömma sig bakom en skärm

Hej hörrni det blir ett litet inlägg till innan jag går och lägger mig. Jag ligger här i sängen  och tittar på Trolljägarna som är ett programm på TV3 där man rent av söker upp folk som skriver skit på nätet till andra och konfronterar dem rent av. Och jag känner att jag blir så väldigt irriterad på människor som gör sånt här, folk som sitter hemma och gömmer sig bakom en skärm för att sprida skit om andra.. Jag tycker det är så himla fegt att sitta på internet och skriva skit till andra eller om andra, som man dessutom inte kan stå för.

Jag har själv varit med om liknande situationer.. folk som använder internet eller alla andra runt omkring för att försöka trycka till en. Nu senast för cirka ett år sedan fanns det en tjej som aldrig någonsin ens talat med mig här i stan som bestämde sig för att jag var ful och tjock. Hon skrev via chattsidor som snapchat till folk, även folk i min närhet, om att jag var tjock och ful och inte bra. Vilket tillslut irriterade mig. Jag skrev till henne personligen och en diskussion bröt ut. När hon ser mig i verkligheten dock har hon alltid tittat åt andra hållet, hon hälsar inte ens när man dyker upp som kund i butiken där hon jobbar, en person som är himla cool på nätet men i verkligheten tycks vara en riktig fegis. Hon skulle aldrig kunna tala med mig om det här i verkligheten det kan jag nästan slå vad om. Varför inte komma till mig direkt och tala om för mig i alla fall hur tjock och ful jag är istället för att sprida det bland alla andra? Vad har ens min omgivning med det att göra?

Att gömma sig bakom anonyma namn, skriva skit eller sprida skit bakom ett tangentbord eller en telefon är så fruktansvärt fegt om man dessutom inte skulle klara att stå för det i verkligheten sen. Det är så lätt att skriva och sprida skit bakom en skärm. Jag tror de allra flesta har varit med om något form av nättroll eller rent av bara hat via skärmar. Alla dessa saker är så fruktansvärda och jag blir faktiskt irriterad av bara tanken. Nej nu ska jag ta och försöka sova, go natt. 

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0