Vem bryr sig?

(null)
God morgon, idag vill jag tipsa om en bok. Jag har på senaste börjat läsa ganska mycket böcker och på bokrean snubblade jag över den här boken som heter "Vem bryr sig?" Och den är skriven av Therese Lindgren. Boken handlar om veganism och hur dåliga djurförhållandena egentligen är, samt lite om hur dålig köttkonsumtionen är för klimatet osv. Jag blev väldigt förvånad när jag läste boken för jag tänker mig verkligen inte att det är så illa. Hur dåligt djur behandlas, även här i Sverige, och hur dåligt kött egentligen är för klimatet osv är något jag länge har velat blunda för. Jag har inte velat veta rent av. Jag vet hur dumt det låter, det låter extremt korkat men så har det varit.. För det man inte vet mår man inte dåligt av ellerhur? 
 
Well, i detta inlägg skulle jag dock verkligen vilja rekommendera den här boken, för den är riktigt bra även för er som är "köttätare". Jag äter själv kött relativt ofta och har alltid gjort men den här boken fick mig verkligen att börja tänka till och känna att det helt klart är värt att dra ned på köttet en hel del i alla fall, vilket för mig skulle vara ett steg i rätt riktning för att göra något bra för både djuren och miljön. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen men det kändes verkligen att läsa den här boken och jag har börjat tänka till en hel del. Den var bara bra rent av, man får sig en rejäl ögonöppnare. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0