Månadens favorit


Hej, eftersom det är den 26 juli idag så tänkte jag att vi kör en månadens favorit igen. Jag har idag bestämt mig för att skriva om min favoritfoundation just nu som är huda beautys fauxfilter foundation. 

Jag köpte denna foundation i London i höstas för ungefär 360-400 kronor.. Jag fick tyvärr ingen hjälp att prova ut rätt färg då jag isåfall skulle ha fått vänta i cirka 20 minuter på hjälp så provade själv och bestämde mig tillslut för färgen macaroon som har funkat bra för mig. 

Denna foundation täcker extremt bra och håller ganska länge på min hud tillsammans med kicks transparenta löspuder. Den håller även i svettiga dagar som denna, lossnar dock ibland lite på näsan mot slutet av dagen men det är helt normalt för mig. På vintern kan jag dock ibland uppleva att den blir lite väl "torr"z Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga än att den sitter bra och jag anser inte alls att den blir för matt eller för glansig utan alldeles lagom för min smak. (Och jag har då typ lite lätt oljig hy) 

+ sitter bra
+täcker bra
+ligger snyggt på huden
+går åt lite
+ pump flaska 
-ganska dyr
-svår att få tag på (tror bara det är sephora som har den)
- kan uppleva den som lite "torr" på vintern
(null)
(Bilden är lånad från sephoras hemsida)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0