Hur gick det med "nyårslöftena"?

God morgon på er! 
 
Nu är det lördag morgon och jag kände för att göra ett litet inlägg med mest text idag. Jag låg nämligen igår kväll och funderade på, innan jag skulle sova, den här listan som jag gjorde i början av året. Om någon nu läste den och kommer ihåg den? HÄR har vi det inlägget i alla fall. Så jag tänkte nu att vi skulle ta och göra en liten utvärdering på hur det egentligen har gått nu när det har gått åtta utav tolv månader av året. :)
 
Vi börjar med nummer 1: "Sluta att shoppa så mycket smink och börja använda upp det jag redan har" 
 
Vet ni vad? Jag har nästan inte shoppat någonting i skönhetsväg om man jämför med hur mycket jag handlat alla andra år. Jag tror att jag bara har handlat när saker varit helt slut. Har till exempel köpt ny hårinpackning i juni tror jag för att den var helt slut. (Och snart är den slut igen, hehe) 
 
Och hur lyckades jag med det här då? Jo, i början på året så gjorde jag en brutal rensning av mina saker. Jag har snart gått igenom alla prylar jag äger. Allt jag haft hos mamma, allt jag haft hos pappa och allt som jag haft hos killen. Jag har sorterat, kastat, skänkt bort och organiserat. Så nu är de flesta saker tillsammans med andra liknande saker så nu har jag verkligen koll på alla mina produkter. Tidigare har jag inte haft en aning om hur mycket produkter jag egentligen äger.. Så jag har bestämt mig för att använda upp så mycket som möjligt utav det jag har nu innan jag köper nytt och det har gått riktigt bra. (Hmm, kanske ska visa er hur jag organiserade mina produkter och smink även om det inte är supersnyggt.) 
 
Nummer 2: "Börja använda mig av nedstressande övningar oftare"
 
Den här punkten måste jag faktiskt säga att den har varit svårare. Jag har utfört stretching regelbundet hela året vilket för mig är lite avslappnande men samtidigt vill jag inte påstå helt att det är lika nedstressande som till exempel yoga eller andningsövningar. Jag tänker att det kan vara skönt att bara "stänga av" allt ibland. Men det har rent av inte blivit av så ofta och jag vet faktiskt inte varför.. Vissa saker blir bara inte av. 
 
Nummer 3: "Sluta duscha med mina smycken"
 
Denna punkt har jag faktiskt blivit väldigt duktig på. Dels beror det på att jag badat mycket spabad i år , och i spabadet får man inte ha silversmycken så jag tog av mig de flesta smycken ganska tidigt i år och har sedan dess inte haft lika många på mig på en gång som tidigare. Det i sin tur har lett till att jag orkar ta av mig smyckena när jag ska duscha, nu när de inte är lika många. Det känns bra för då håller eventuellt smyckena lite längre. :)
 
Nummer 4: "Hålla mig till att tvätta håret med schampo till cirka två gånger i veckan"
 
Okej, här har vi en punkt jag misslyckats med totalt. För tillfället tvättar jag håret nästan varje dag. Men det har sina anledningar och det beror på att det har varit extremt varmt den här sommaren och jag har ju då praktik på bygge och det blir väldigt varmt både i byggbod och ute med hjälmen på och dessutom blir jag ibland ganska skitig och känner mig äcklig fort, så då blir det att jag duschar ofta. Det kanske ibland bara är en känsla men jag har väldigt svårt att lägga mig i sängen med den känslan.
 
Så den här punkten har inte alls gått bra nu i sommar i alla fall. Vi får se om den går bättre i höst då det förhoppningsvis blir svalare och jag börjar skolan igen. 
 
Nummer 5: "Sluta spendera pengar på energidrickor och annan onödig mat jag inte behöver" 
 
Denna punkt har ändå gått helt okej måste jag nog tycka. Jag köper fortfarande för mycket cola och snacks. Men i år har jag nästan inte köpt något bubbelvatten och heller nästan inga energidrickor alls. Jag har aldrig varit en masskonsument av energidrickor men jag har köpt extremt några i år, kanske 4 - 5 stycken eller något sådant. Jag har heller inte köpt lika mycket skräpmat som förra året samt att jag generellt dragit ned på mat jag inte behövt. Och det känns jättebra. 
 
Nummer 6: "Sluta köpa onödiga kläder och använda det jag faktiskt har"
 
Kläder har jag nästan inte köpt några alls, precis som med smink och skönhet. Jag har handlat två tröjor och en klänning i år vad jag kan minnas, inte mer än så. Detta känns också himla bra. 
 
Även denna punkt har jag lyckts uppfylla i och med den rensning jag gjorde i början på året. För då fick jag en känsla för hur mycket kläder jag faktiskt har. Slängde en hel del och skänkte en hel del kläder men har ändå alldeles för mycket kvar. Nu är det lite så att jag helst ska kasta ut två plagg för varje plagg jag släpar in i huset. Och det funkar ganska bra. 
 
Nummer 7: "Sluta plugga i sängen"
 
Den här punkten har absolut inte blivit uppfylld. Jag älskar att vara i sängen. Jag spenderar den mesta av tiden hemma i sängen och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra åt problemet. Inget annat känns lika bekvämt att plugga i/vid som sängen. 
 
Nummer 8: "Sluta köpa energidrickor" 
 
Här har vi då en punkt som hänger ihop lite med "mat-punkten". Jag tycker verkligen att jag har lyckats med denna punkt som jag skrev ovan. Jag har som sagt inte köpt fler än 4-5 energidrickor på hela året vilket jag är väldigt nöjd med och hoppas att det fortsätter så året ut. :)
 
 
För att summera det hela tycker jag ändå att jag har lyckats ganska bra med de flesta av punkterna hittills, jag har ju ändå gjort 5 av 8, och jag känner mig väldigt nöjd med det faktiskt. Tänker eventuellt köra en utvärdering till sen om några månader vid jul. Självklart ska jag vid jul även göra en ny lista för nästa år! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0