Depend gelekit

God kväll på er! Nu var det ett tag sedan jag skrev. Som de senaste inläggen jag skrivit så beror det på att det har varit en del att göra. Jag har för det mesta jobbat och sedan bara vilat den tid jag varit hemma. Men jag har hunnit att prova lite nya grejor som till exempel depends gelekit som jag tänkte skriva lite om i detta inlägg.
 
Jag tycker nämligen det är otroligt fint med naglar men då jag försöker spara lite pengar så har jag bestämt mig för att inte gå till salong och göra några naglar. Men så hittade jag det här kittet från depend på ica för 143 kr och tänkte att jag skulle testa.
 
(null)
 
Så här ovan så ser ni själva kittet som jag då köpte på ica. Men det finns även att köpa på nätet hos till exempel lyko eller åhlens. Det innehöll en skulpteringsgele, som var som i en vanlig nagellacks flaska, samt en aktivatorspray som aktiverar gelen och gör den hård så att säga. Man fick även med tippar som man klistrade på innan man la på själva gelen. 
 
 
(null)(null)
Här ovan till vänster så ser ni naglarna som de såg ut innan jag började och till höger så ser ni hur de såg ut när jag fått på tipparna och gelen. Man skulle kunna säga att de är nästan "klara" på bilden till höger förutom att man skulle fila dem lite uppepå men jag valde sedan att lägga på ett nagellack. (Och självklart kan man fila ned de synliga kanterna på tippen ännu mer i fall att man skulle vilja det)
 
(null)
(null)
Och när jag hade lagt på ett nagellack så blev de såhär fina. (Bilden till vänster). Visst de är inte helt perfekta men jag måste ändå säga att jag tycker att det blev väldigt bra för att vara hemmagjorda gelenaglar. Och på bilden till höger så ser ni hur de såg ut hela 4 dagar efter att jag hade gjort dem så jag måste ändå säga att dessa naglar blev både billiga, fina och ganska hållbara. Jag är väldigt nöjd med resultatet, så detta kan jag verkligen rekommendera till er som vill spara lite pengar. :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0