Testar Pocky!

God kväll på er! 
 
För kanske två dagar sedan så var jag på den asiatiska butiken här i Eskilstuna som heter New China trading för att köpa ingredienser till vårrullar. Påvägen ut ur butiken hittade jag även dessa pocky-kakor som jag så länge velat testa. Redan när jag var säkert 12 år gammal så hördes jag talas som dessa godisar eller kakor och sen dess har jag haft ideén att jag ska testa dessa om jag någon gång får tillfälle att köpa ett paket så nu köpte jag alla tre smaker butiken hade att erbjuda.
 
(null)
Här ovan på bilden kan ni se alla de tre smakerna som Pocky hade att erbjuda. Längst till vänster i den rosa förpackningen så är det jordgubbssmak, i den blå blåbärssmak och u den röda så är det choklad. 

(null)
När jag öppnade kartongerna så var det som en liten plastförpackning eller påse i varje paket som sedan innehöll dessa "kakor" eller godisar. Den till vänster är så klart chokladen, sen är det blåbären och längst till höger finner vi jordgubbssmaken. 

Om vi börjar med chokladen så smakar den typ chokladkaka. Inga direkta konstigheter. Blåbärssmaken däremot påminner mig nästan lite om typ blåbär eller skogsbärsyoghurt på något sätt och jordgubben smakar ganska mycket jordgubb och man känner nästan att smaken är lite konstgjord.

Egentligen inga konstigheter. Dessa smakar väl nästintill som vilka kakor som helst enligt mig. Rolig form och relativt billiga då de kostade mellan 10 och 12 kronor paketet. Jag kan rekommendera dessa men vill inte påstå att det är något speciellt med dem förutom det roliga utseendet på själva "kakan". :) 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0