Glossybox maj 2018 - recension

Hej, då har det gått ungefär en vecka sedan jag fick min maj glossybox, lite sent ute men jag tänkte att vi gör en recension på den i alla fall. 


(null)

Vi kan börja med pop up beauty Happiness Moist Mask. Denna gillade jag men ändå inte.. När man öppnar den här lilla påsen är själva ansiktsmasken verkligen som en mask, om ni förstår vad jag menar.. (precis som på bilden på förpackningen) och den får man då lägga i ansiktet. Jag tycker det är kladdigt och ofta svårt att veckla upp dessa masker då de ligger  ihop vikta i förpackningen.. sen är hålen för ögon, näsa och mun ofta inte superbra så jag känner mig rätt stel när själva masken är på. Men nu till det positiva, den gjorde vad den skulle och min hud är återfunktad, men finns många andra bra ansiktsmasker som bara är att "kleta på", om ni förstår vad jag menar, och dessutom finns på tub som är minst lika bra. Jag föredrar nog ansiktsmask på tub, även om denna var väldigt bra när det väl var klart. 

+ återfuktande, huden var fin efteråt
- verkar svår att få tag på
- dyr, jag tycker 29 kr är rätt dyrt per mask om man använder ansiktsmask ofta och är till exempel student. (Som jag) 
-svår att få på då hålen för mun och ögon inte är passande. (Iaf inte för mig) 

(null)

Nästa produkt var eyeko fat liquid eyeliner. Denna tyckte jag var lite tjock, men jag gillade den ändå då den satt bra och såg snygg ut hela dagen. Men förmodligen något jag kommer fortsätta använda

+satt bra hela dagen
- lite tjock och där med lite svårare att måla med

(null)

Spa to you natural konjac sponge är då en svamp man blöter och sedan gnuggar ansiktet med. Jag tycker om den här svampen, upplever att den rengör mitt ansikte ordentligt och det går fort. Denna kommer jag fortsätta använda. Har väl inte mycket mer att säga, det är en svamp som rengör och det funkar.

+ gör huden ren, känns fräscht. 

(null)

Apicia cream blush är då en krämblush som man ska kunna ha på kinder, ögonlock eller läppar. Den är fruktansvärt pigmenterad enligt mig.. jag har ännu inte kommit underfund med riktigt hur jag ska använda den på bästavis, men har haft lite av den precis efter att jag lagt min foundation och sedan på med puder, funkade helt okej. Tror helt klart jag kommer fortsätta experimentera med denna.

+ pigmenterad 
+dryg (eftersom den är så pigmenterad)
+multiprodukt (kinder, läppar, ögon) 
- svåranvänd jämfört med vanlig blush (hittills)
-tar tid (tycker det tar längre tid att använda denna än att ha ett puder blush)

(null)

Tillsist indy beauty the moisturising bomb facial mask. Detta är då en ansiktsmask på tub, som man kan använda som en nattkräm eller som en ansiktsmask. Antingen smörjer man in lite och har under natten eller så har man på det som en mask och låter det sitta i minst 10 minuter. För mig har denna funkat bra, jag gillar den verkligen. Älskar som tidigare sagt ansiktsmasker på tub för då kan man ta hur mycket man vill och lägga vart man vill i ansiktet tillskillnad från den andra masken. Jag kommer helt klart fortsätta använda denna, har för tillfället inte speciellt mycket negativt att säga.

+ doftar gott (men är ändå milt parfymerad) 
+ vegansk och certifierad av djurens rätt
+ funkar, återfuktar ansiktet 
+ kan användas som nattkräm och ansiktsmask
+ inte speciellt dyr med tanke på hur länge den kommer räcka. 
+ lätt att få tag på

OBS: Till sist kan jag även tillägga att med min glossybox fick jag en rabattkod på Madlady som gäller två gånger. Ena gången har jag redan använt då jag beställde en settingspray, som ni kommer få se mer av senare.. men den andra användningen av koden tänkte jag att någon av er kanske vill använda då jag definitivt inte kommer göra det. Först till kvarn, den ger 25% rabatt hos madlady.se. 

KOD: GLOSS-AO2WD    
(25% rabatt hos madlady, gäller EN gång till) 

Bilderna är tagna från:
glossybox.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

eilene.blogg.se

En blogg med mycket produktrecensioner och smink med inslag av min vardag. :)

RSS 2.0